ՉԱՐԱԽՈՍՈՒԹՅԱՆ ԴՊՐՈՑ, կամ՝ ՓՈԽՎԱՐՉԱՊԵՏ ԽԱՉԱՏՐՅԱՆԻ ՃԱՐՊԻԿ ԽՈՒՍԱՎԱՐՈՒՄԸ
Փաշինյանի կառավարության օրոք 6 տարվա ընթացքում գյուղատնտեսության վիճակը և, համապատասխանաբար, երկրի պարենային անվտանգության մակարդակը հասցվել են ողբալի վիճակի, բայց գործադիր իշխանությունը շարունակում է իր ապիկար ծրագրերի անվան տակ շռայլորեն ցիրուցան անել հարկատուների հավաքած միջոցները։ Ահավասիկ օգոստոսի 29-ին էլ կառավարության նիստում էկոնոմիկայի նախարար Գևորգ Պապոյանի առաջարկով փոփոխություններ կատարվեցին լիզինգի խթանման և սպանդանոցային ցանցի ընդլայնման ծրագրերում…
Կառավարությունը որոշում ընդունեց ագրոպարենային ոլորտի համար լիզինգով վերցվող սարքավորումների արժեքի շեմը 1 մլրդ դրամից բարձրացնել 2 մլրդ դրամի։ Նույնը վերաբերում է շարժական (մոդուլային) սպանդանոց հիմնել ցանկացողներին, քանի որ ստացիոնար սպանդանոցների ներկայիս ցանցը չի ծածկում անասնաբույծների կարիքները և հաճախ հեռու է գտնվում հաճախորդներից, ինչն ավելացնում է անասունների տեղափոխման ծախսերը: Մոդուլային (շարժական) սպանդանոցների հիմնադիրները պետք է մուծեն 20% կանխավճար, որի 80%-ը կրկին հանձն կառնի սուբսիդավորել պետությունը։
Եվ վերջապես, կառավարությունը բարձրացրեց լիզինգային այն ծրագրերի սուբսիդավորումը, որոնց բանկային տոկոսադրույքը 13,5% -15%-ի միջակայքում է՝ 10%-ից հասնելով 12%-ի։ Հավելենք նաև, որ քննարկումներին կրկին մասնակցել են… պաշտպանության նախարարն ու ԱԳ նախարարը։ Այսպես, Պապիկյանը, դիմելով Պապոյանին, դժգոհություն է հայտնել, որ լիզինգային ծրագրերից կարող են օգտվել միայն ֆիզիկական անձինք, այլ ոչ թե համայնքները, իսկ Արարատ Միրզոյանին այլ հարց քննարկելիս հուզել է այն փաստը, որ վերականգնվում և պահպանվում են միայն կրոնական հուշարձանները, թեև դա այդպես չէ և արգելոցի կարգավիճակ են ստանում նաև աշխարհիկ տեսարժան վայրերը, օրինակ՝ ամրոցներն ու դղյակները։ Ի դեպ, Փաշինյանն ընդ որում նորից կրկնեց իր այն միտքը, որ այդ բոլոր պատմամշակութային տեսարժան վայրերը «պետք է եկամուտ բերեն»։
Ինքնագովերգման հակված Փաշինյանը հայտարարեց նաև, թե «արդեն վիզուալ տեսնում ենք լիզինգային ծրագրի արդյունքը» հանրապետությունում նոր տեխնիկայի առկայության առումով, թեև նույն վիզուալ վիճակագրական տվյալները, չգիտես ինչու, վկայում են գյուղատնտեսության ոլորտի լճացման, ցանքատարածությունների կրճատման և երկրի պարենային անվտանգության (ինքնապահովման) մակարդակի կտրուկ անկման մասին, ինչի հետևանքը սննդամթերքի ներկրման մշտական աճն է։
Միևնույն ժամանակ նա հայտարարեց գյուղատնտեսականը ցուցաբերվող պետական աջակցության ծրագրերի նկատմամբ կառավարության մոտեցումների վերանայման մասին։ Նրա խոսքերով, ի սկզբանե նման ծրագրերը որպես սոցիալական ուղղվածության պայման պարունակել են նվազագույն շեմեր (3 հա-ից ոչ ավելի և այլն) և մեծ ժողովրդականություն չեն վայելել, բայց հիմա ինքը որոշել է ընդհանրապես հրաժարվել այդ ծրագրերի սոցիալական բաղադրիչից և օգնել խոշոր տնտեսություններին: Նկատենք, որ Փաշինյանի «ժողովրդական» կառավարությունն արդեն վաղուց այդպիսին չէ և գնալով ավելի է արտահայտում խոշոր սեփականատերերի, գործարարների ու հողատերերի և առհասարակ ունևոր խավի շահերը…
Փաշինյանը գոհունակությամբ արձանագրեց նաև դպրոցների կառուցման և վերակառուցման ընթացքի «կառավարելի բնույթը», թեև արդեն պարզ է, որ 2026 թվականին իր պաշտոնավարման ավարտին 300 դպրոց կառուցած լինելու խոստումը, ինչպեսև բազմաթիվ այլ խոստումներ, չի կատարվելու: Ինչպես զեկուցեց փոխվարչապետ Տիգրան Խաչատրյանը, այս տարի շահագործման է հանձնվել ընդամենը 28 նոր դպրոց, ևս 7-ը շահագործման կհանձնվի սեպտեմբերի 1-ին, այսինքն երկու օր անց, իսկ մինչև տարեվերջ կավարտվի ևս 10-ի շինարարությունը: Այսպիսով, հերթական խորհրդարանական ընտրություններից մեկուկես տարի առաջ Հայաստանում 300 նոր դպրոցներից առկա կլինեն միայն 45-ը։ Վիճակը բնավ չի փրկում նաև փոխվարչապետի այն հայտարարությունը, որ 2025 թվականին «հիմնականում շահագործման կհանձնվի ևս 26 դպրոց»: Ստացվում է, որ եկող տարեվերջին, այսինքն նոր ընտրություններից արդեն կես տարի առաջ, կարելի կլինի խոսել խոստացված 300 դպրոցներից միայն 71-ի մասին։
Ըստ երևույթին, զգալով, որ բոլորովին համոզիչ չէ, Տիգրան Խաչատրյանը գործին խառնեց ևս 140 դպրոց, որոնց շինարարությունը դեռ չի էլ սկսվել (դրանցից 111-ը տենդերների փուլում են, ևս 30-ի համար տենդեր կհայտարարվի սեպտեմբերին): «Այսպիսով, մենք այս տարին կամփոփենք 210 դպրոցը գերազանցող ցուցանիշով, որոնք կառուցված են կամ ընթացքի մեջ են»,-ճիզվիտաբար խուսավարեց վերջում փոխվարչապետը, թեև ակնհայտ է, որ «այս տարվա ամփոփման» մեջ դժվար թե արժե ներառել 140 դպրոցները, որոնց շինարարությունը դեռ չի էլ սկսվել: Փաշինյանը կա՛մ չնկատեց, կա՛մ չցանկացավ նկատել ճարպիկ խուսավարումը, ուստի, հաշվի առնելով ասված ամենը, առաջիկա մեկուկես տարվա ընթացքում կառավարությունից ամենայն հավանականությամբ կարելի է ակնկալել սպեկուլյատիվ մանիպուլյացիաների ու մեքենայությունների տարափ, երբ ցուցանիշների հետևից ընկած, օրինակ, նոր ու վերակառուցված դպրոցների տեղ կներկայացվեն մասնավորապես նրանք, որոնց հապճեպ դիպչել է լոկ թեթև կոսմետիկ վերանորոգում։ Ներկայիս իշխանությունների համար մանիպուլյացիաները սովորական բան են։
ПОСЛЕДНИЕ ОТ АВТОРА
-
2025-04-30 09:28
Величина выплачиваемого хозяйствующими субъектами в государственную казну косвенного налога на добавленную стоимость (НДС) – вовсе не свидетельство их успешной деятельности, и с этой точки зрения показательным является прямой налог на прибыль, которая собственно и является их главной целью. Рассмотрим под этим углом опубликованный Комитетом госдоходов Армении под занавес прошлой недели список тысячи крупнейших налогоплательщиков страны по итогам 1-го квартала этого года…
-
2025-04-29 10:31
Правительство за прошедшие годы ничего не сделало для повышения товарности сельского хозяйства По итогам 1-го квартала этого года неожиданно взбодрилось сельское хозяйство, которое относительно того же периода прошлого года приросло на 10,5%. Такие данные приводит Armstat. Такое впечатление, что это из той же серии, когда, проснувшись утром, обнаруживаешь, что хронически минусовавшая промышленность вдруг начала расти двузначными темпами, хотя не было введено ни дополнительных производственных мощностей, ни освоен выпуск новых товаров. Напомним, что объем сельского хозяйства Армении в 2024 году прибавил в годовом разрезе всего 1,6%…
-
2025-04-28 09:40
Правительство каждый год берет в долг по миллиарду долларов, чтобы увеличить казну на… $600 тысяч! «В течение 7-и постреволюционных лет в государственный бюджет Республики Армения дополнительно поступило $4,2 млрд», - недавно с парламентской трибуны вещал Пашинян, подчеркнув, что в эту сумму не входят госдолг и перечисленные в 2020 году в госбюджет средства Общеармянского фонда «Айастан». «То есть, речь о чистом, революционном доходе бюджета», - с довольным видом заключил он. Но так ли уж «чисты» приведенные показатели, долженствующие продемонстрировать мудрость «революционного» правительства?
-
2025-04-26 11:07
Armstat 25 апреля опубликовал основные макроэкономические показатели, характеризующие социально-экономическое положение Армении в 1-м квартале 2025 года относительно того же периода прошлого года. Единственной и неожиданной сенсацией стал рост валовой продукции сельского хозяйства на 110,5%…