Последние новости

ՉԻՆԱԿԱՆ ՆՈՐ ՀԱՐՎԱԾԸ՝ ԷՐԴՈՂԱՆ-ԱԼԻԵՎ-ՆԻԿՈԼ ԵՌՅԱԿԻՆ

Մինչ Հարավային Կովկասի, մասնավորապես՝ Սյունիքի շուրջ շարունակվում է գլոբալ և ռեգիոնալ դերակատար քառյակի (Ռուսաստան, ԱՄՆ, Իրան, Թուրքիա) խաղը, մեկ այլ գլոբալ խաղացող՝ Չինաստանը, շախմատային այս խաղում իր երկարաժամկետ և մեր տարածաշրջանի կոմունիկացիոն քարտեզի վրա խորապես ազդող քայլեր է կատարում։

Առիթ ունեցել եմ վերլուծելու վրացական Անակլիա նավահանգիստը չինական կողմի շահագործման փոխանցելու որոշման ազդեցությունը, այսպես կոչված, «Զանգեզուրի միջանցքի» համատեքստում։

Չինաստանն իր լոգիստիկ ինքնուրույն խաղով ամբողջությամբ մերկացնում է այդ միջանցքի բացառապես գեոպոլիտիկ, պանթյուրքական էությունը։

Թուրքիան և Ադրբեջանը ջանք չեն խնայում ներկայացնելու իրենց երազանքը գլոբալ-տնտեսական շահավետության ճռճռան փաթեթավորմամբ՝ շեշտադրելով Արևմուտք-Չինաստան առևտրի համար «Զանգեզուրի միջանցքի» կարևորությունը։

Արևմտյան որոշ շրջանակների հետ միասին նրանք նույնիսկ համոզում են, որ հենց սա է «Միջին միջանցքի» (Middle Corridor) հիմնական զարկերակը։

Սև ծովի ափին գտնվող և խորջրյա բացառիկ հնարավորություններով օժտված Անակլիայի նախագիծը մեր տարածաշրջանում սեփական լոգիստիկ խաղի Չինաստանի անմիջական հայտն է։

Իսկ վերջերս չինական մեկ այլ նախաձեռնություն, այս անգամ՝ Միջին Ասիայում, իրականացման դեպքում մի նոր մեխ ավել է խփելու «Զանգեզուրի միջանցքի» տնտեսական նպատակահարմարության դագաղի մեջ։

Խոսքը Չինաստան-Ղրղըզստան-Ուզբեկստան երկաթգծի կառուցման շուրջ ձեռք բերված նոր պայմանավորվածության մասին է, որի իրականացման դեպքում Չինաստանը մի կողմից՝ նվազեցնելու է իր կոմունիկացիոն կախվածությունը Ռուսաստանից (այսօրվա դրությամբ՝ Չինաստան-ԵՄ երկաթգծային բեռնափոխադրումների 60%-ն անցնում է ՌԴ-ով, մնացած 40%-ը՝ Ղազախստանով), մյուս կողմից՝ ուժեղացնելու է իր կապն Իրանի հետ, որովհետև կառուցվելիք երկաթգիծը Թուրքմենիայով միանալու է իրանական երկաթգծերին։

Այս տարվա սեպտեմբերին Բիշքեկում բացվեց նոր երկաթգծի կառուցման գրասենյակը, իսկ ամբողջ նախագիծը գնահատվում է մոտ 4.7 մլրդ ԱՄՆ դոլար և 75%-ով ֆինանսավորվելու է Չինաստանի կողմից։

Եթե նայեք քարտեզին, ապա կտեսնեք, որ Իրանը ոչ միայն Հյուսիս-Հարավ մեգանախագծի հանգուցային դերակատարներից է, այլև ակտիվ վերակառուցում է իր ցանցը դեպի Թուրքիա։ Միայն անցյալ տարվա ընթացքում Իրանից դեպի Թուրքիա երկաթգծային բեռնափոխադրումները հասել են 1.000.000 տոննայի, ինչը մոտ երկու անգամ ավելի է, քան Բաքու-Թբիլիսի-Կարս երկաթգծի բեռնվածությունը։

Կարճ ասած՝ Չինաստանը Հարավային Կովկասում պանթյուրքիզմի կուտն ուտելու փոխարեն՝ իր առևտրային հոսքերը բաշխում է կամ Սյունիքից հյուսիս՝ Վրաստանով, կամ Սյունիքից հարավ՝ Իրանով։ «Զանգեզուրի միջանցքը» պետք չէ նաև Չինաստանին։

Եվ խնդիրը միայն տնտեսական շահավետության մեջ չէ։ Պեկինը լուրջ է վերաբերվում էրդողանական Թուրքիայի պանթյուրքական երազանքին և քիչ խոսում է, բայց շատ գործում։

Արմեն Աշոտյան, ՀՀԿ փոխնախագահ

«Ձորաղբյուր» ՏԿՀ

26.11.2024

ПОСЛЕДНИЕ ОТ АВТОРА

  • СОТРУДНИКИ АРДШИНБАНКА СОВМЕСТНО С ОРГАНИЗАЦИЕЙ «МОЙ ЛЕС АРМЕНИЯ» ПОСАДИЛИ 300 ДЕРЕВЬЕВ
    2025-05-06 12:32

    19 апреля, в преддверии Международного дня Земли, в рамках проекта, реализуемого совместно с общественной экологической организацией «Мой лес Армения», сотрудники Ардшинбанка приняли участие в акции по посадке деревьев в общине Цахкунк Гегаркуникской области, в ходе которой было высажено около 300 деревьев.

  • КАРАПЕТ ПОГОСЯН: ТУРЦИЯ ЛИШИТ НАС АРАКСА?
    2025-05-06 10:37

    Турция может лишить Армению возможности пользоваться водами реки Аракс, написал на своей странице в ФБ правозащитник Карапет Погосян, добавив, что турецкая сторона возводит бетонные плотины в районе слияния рек Аракс и Ахурян. "Турция лишит нас Аракса?

  • САРГСЯН ПОДТВЕРДИЛ СВОЙ ГЛАВНЫЙ ТЕЗИС: БЕЗ ОБЩЕНАЦИОНАЛЬНОЙ СОЛИДАРНОСТИ НЕВОЗМОЖНО ДОБИТЬСЯ УСПЕХОВ
    2025-05-06 10:17

    Выступление третьего президента Сержа Саргсяна необходимо рассматривать не только как очередную оппозиционную критику, но и как послание, идеологическое и стратегическое самовыражение, написал на своей странице в ФБ член Совета РПА Армен Овасапян, отметив, что образ Саргсяна- государственного деятеля, для которого приоритетными являются интересы государства, противопоставляется как действующей власти, так и тем деятелям оппозиционного поля, которые руководствуются личными амбициями. Публикацию полностью приводим ниже.

  • АРТАК ЗАКАРЯН: ПОТОМ БУДЕТ НЕ ПРОСТО ПОЗДНО, А ОЧЕНЬ ПОЗДНО
    2025-05-05 17:00

    Вопрос кандидата в премьер-министры – необходимость, и консультации вокруг его личности могут и должны состояться, при этом амбиции и представления оппозиционных политических сил необходимо временно отставить в сторону, написал на своей странице в ФБ член Исполнительного органа РПА Артак Закарян. Публикацию полностью приводим ниже.

ПОСЛЕДНЕЕ ПО ТЕМЕ