Последние новости

ՆՇՈՒՄ ԵՆ ՏԱՐԱԾՔԸ, ԹԵ՞ ՃԱՄՓԱ ՀԱՐԹՈՒՄ ՀԵՐԹԱԿԱՆ ՆԵՐԽՈՒԺՄԱՆ ՀԱՄԱՐ

Գորիս-Կապան ճանապարհին ադրբեջանական SOCAR Petroleum ՓԲԸ-ն շահագործման է հանձնել նոր բենզալցակայան, հաղորդում է News.am-ը։ Ինչպես հայտարարեց ընկերության միջոցառումների կազմակերպման և հասարակայնության հետ կապերի վարչության պետի տեղակալ Իբրահիմ Ահմեդովը, բենզալցակայանը կառուցվել է ինքնասպասարկման մոդելով: Այն ունի վառելիքային երեք բաք. «Այդ բենզալցակայանում իրացվելու է ԱԻ-95-Պրեմիում, ԱԻ-92 մակնիշների բենզին և դիզելային վառելիք»:

ԲԱՅՑ ԱՆՀՆԱՐ Է ԼՌԵԼ. առաջին հայացքից ճանապարհի 20-կիլոմետրանոց հատվածում բենզալցակայանների առկայության նպատակահարմարությունն առավել քան կասկածելի է: Նախ, ադրբեջանական ավտոտրանսպորտն այստեղ առանձնապես չի ծավալվելու։ Ի՞նչ գործ ունեն ադրբեջանցիները Հայաստանի և Հայաստանի միջև ճանապարհի փոքր հատվածում։ Երկրորդ՝ բենզալցակայանը արդիական չէ նաև հայկական և իրանական տրանսպորտի համար։ Եվ դա ունի մի շարք բացատրություններ։ Այդ հատվածով երթևեկությունն անվտանգ չէ հայերի ու իրանցիների համար և ենթադրում է մուտքի ու ելքի ադրբեջանական մաքսային հսկողության ընթացակարգ։ Բացի այդ, առաջիկայում պետք է սկսի լիարժեք գործել այլընտրանքային շրջանցիկ ճանապարհը։ Մի խոսքով, ինչ-որ բացարձակ անտրամաբանական է թվում բենզալցակայանների կառուցումն այդ հատվածում։ Այդ կերպ ադրբեջանցիները, թերևս, նշում են տարածքը։ Մերթ ոստիկանական պահակետ դրեցին, մերթ մաքսակետ սարքեցին, այդպիսով առավելագույնս սահմանափակելով երթևեկությունն այդ հատվածով։ Հիմա էլ ահավասիկ բենզալցակայան են կառուցել, որի աշխատանքի արդյունավետությունն անմիջականորեն կախված է տրանսպորտային հոսքի ինտենսիվությունից։

Մինչդեռ, երբ չի նկատվում կոմերցիոն նպատակահարմարություն, արժե ուշադրություն դարձնել տվյալ փաստի այլ տեսանկյունների վրա։ Բոլոր հիմքերը կան՝ ենթադրելու, որ նշյալ հատվածում կառուցելով առաջին հայացքից անօգուտ բենզալցակայան՝ ադրբեջանցիները ճամփա են հարթում բենզինի հայկական շուկա հիմնավորապես մտնելու գաղափար համար։ Եթե հաջողվի այդ հատվածում ցածր գնով հրապուրել տեղի վարորդներին, ապա տեսանելի ապագայում կարելի է նման լցակայանների ցանց ծավալել ողջ Հայաստանում, նստեցնել երկիրն ադրբեջանական բենզինի վրա՝ դրանից բխող բոլոր հետևանքներով։ Սակայն դրա համար անհրաժեշտ է գլխավոր պայմանը. գնային գրավչությունը։

Այո, այսօր կարելի է բենզինի գների բավական մեծ տարբերություն արձանագրել Հայաստանում և Ադրբեջանում։ Այսպես, Ադրբեջանում «Պրեմիում» տեսակի բենզինի 1 լիտրի մանրածախ գինը մոտ 460 դրամ է, մինչդեռ Հայաստանում նույն բենզինը արժե 540 դրամ։ Տարբերությունը, իհարկե, ֆանտաստիկ չէ (ընդամենը 80 դրամ՝ 1 լիտրի պարագայում), բայց շոշափելի է։ Դեռև մեկ տարի առաջ դա ավելի քիչ էր, բայց հետո սկսեց դինամիկ աճել։ Այս համատեքստում կարևոր է նշել, որ մեկ տարվա ընթացքում Հայաստանում բենզինը թանկացել է 48%-ով, մինչդեռ Ադրբեջանում գինն աճել է 35%-ով։ Այսինքն է՛լ ավելի է աճել նույն այն տարբերությունը, որն առանցքային գործոն է բենզինի հայկական շուկա Ադրբեջանի մուտքը խթանելու համար։

Բնականաբար, հայրենի շուկայում բենզինի գների աճը օբյեկտիվ պատճառներ ունի և անմիջականորեն կապված է համաշխարհային միտումների հետ: Բայց կան նաև սուբյեկտիվ պատճառներ, որոնցից ըստ էության պետք է գլուխ հանի Տնտեսական մրցակցության պաշտպանության պետական հանձնաժողովը։ Ահա ուրեմն, դեռևս այս տարվա հոկտեմբերին ՏՄՊՊՀ-ն խոստացել էր պարզել արտառոց թանկացման պատճառները, սակայն մինչ օրս այդ հարցի հստակ պատասխանը չի տվել:

Ինչևէ, ակնհայտ է, որ բենզինի գների աճը, ընդ որում՝ չբացատրված և անբացատրելի, լոկ ավելացնում է ադրբեջանական այլընտրանքի գրավչությունը, առավել քան բարենպաստ պայմաններ ստեղծելով հայկական շուկա ադրբեջանական բենզինի «հաղթական» ներխուժման համար։ Եվ այստեղ ի հայտ է գալիս մի պարզ հարց. իսկ գուցե Հայաստանում գինը բարձր են պահում հենց նրա համար, որ ադրբեջանական բենզինային առաջարկը բարձր պահանջա՞րկ ունենա մեզ մոտ։ Արդյոք արհեստականորեն չե՞ն ուռճացվում գները մեր երկրում, որպեսզի բարձրացնեն ադրբեջանական բենզինի գրավչությունն ու լայն բացեն հայկական հերթական դուռը թշնամու առաջ։

    ПОСЛЕДНИЕ ОТ АВТОРА

    • СТОЛБ КОМПЕНСИРУЕТ ОТСУТСТВИЕ ВСЯКОГО ПРИСУТСТВИЯ?
      2024-12-21 10:09

      После полной делимитации границы не будет необходимости в присутствии третьих сил на каком-либо участке армяно-азербайджанской границы, заявил премьер-министр Армении Никол Пашинян. «Республика Армения предлагает такую логику», - сказал он в интервью агентству «Арменпресс», комментируя заявление президента Азербайджана Ильхама Алиева о том, что одно из двух разногласий между Ереваном и Баку в контексте подписания мирного договора касается неразмещения сил третьих стран на границе Армения-Азербайджан. Пашинян отметил, что армянская сторона предлагает распространить положение о неразмещении сил третьих стран на делимитированные участки армяно-азербайджанской границы. «И это логично, поскольку риск эскалации на этих участках значительно снижается за счет делимитации, если не сказать, снижается до минимума», - сказал он.

    • ВЫБОР БЕЗ ЦЕЛЕСООБРАЗНОСТИ
      2024-12-20 09:40

      Членство Армении в ЕАЭС не мешает экспорту и привлечению инвестиций из стран ЕС, заявил вице-премьер Мгер Григорян на обсуждении "Вызовы и возможности в преддверии 2025 года".

    • НЕ УГРОЗА, А ФАКТ
      2024-12-17 09:18

      В случае восстановления торговых связей с Турцией экономика Армении окажется под угрозой турецкой экспансии, считает сопредседатель Координационного совета армянских организаций Франции (CCAF), член бюро АРФ "Дашнакцутюн" Мурад Папазян, передает АРКА. "После нормализации отношений с Ереваном, Анкаре достаточно инвестировать в экономику Армении всего $2,5 млрд, чтобы установить над ней полный контроль", - сказал Папазян в субботу на конференции «Отношения Армения–Турция: угроза или возможность» в Ереване. По его мнению, на первом этапе рынок Армении заполнят дешевые турецкие товары, что неизбежно вытеснит армянских производителей, следующим шагом станет скупка местных компаний и предприятий по бросовым ценам. «Турецкие инвесторы начнут осваивать такие ключевые сферы, как гостиничный и туристический бизнес, а затем займутся и банковским сектором», - убежден эксперт. Он считает, что инвестиций в $2,5 млрд будет достаточно, чтобы Турция взяла под контроль значительную часть экономики Армении, что в свою очередь создаст угрозу для ее независимости.

    • СОБЛАЗН С ФУНДАМЕНТАЛЬНЫМИ РИСКАМИ
      2024-12-14 09:50

      О том, что затеянная правительством очередная реформа, на сей раз налоговая, окажется серьезным ударом по малому и среднему бизнесу, в последнее время говорилось много. Действительно, именно МСБ является мишенью налоговых инициатив, связанных и с повышением налога с оборота и с переводом бухгалтерских и адвокатских услуг в поле обложения НДС. Тем не менее, масштаб надвигающего налогового давления на бизнес и его последствий для социально-экономической жизни, судя по всему, недооценен. На самом деле он (масштаб) гигантский… На днях статистический комитет опубликовал исследование по итогам прошлого года, касающееся малого и среднего предпринимательства. Учитывая представленные показатели, можно смело утверждать, что МСБ занимают ключевое место в экономике и социальной сфере страны, они вообще являются фундаментом отечественного бизнеса.

    ПОСЛЕДНЕЕ ПО ТЕМЕ