ՆՇՈՒՄ ԵՆ ՏԱՐԱԾՔԸ, ԹԵ՞ ՃԱՄՓԱ ՀԱՐԹՈՒՄ ՀԵՐԹԱԿԱՆ ՆԵՐԽՈՒԺՄԱՆ ՀԱՄԱՐ
Գորիս-Կապան ճանապարհին ադրբեջանական SOCAR Petroleum ՓԲԸ-ն շահագործման է հանձնել նոր բենզալցակայան, հաղորդում է News.am-ը։ Ինչպես հայտարարեց ընկերության միջոցառումների կազմակերպման և հասարակայնության հետ կապերի վարչության պետի տեղակալ Իբրահիմ Ահմեդովը, բենզալցակայանը կառուցվել է ինքնասպասարկման մոդելով: Այն ունի վառելիքային երեք բաք. «Այդ բենզալցակայանում իրացվելու է ԱԻ-95-Պրեմիում, ԱԻ-92 մակնիշների բենզին և դիզելային վառելիք»:
ԲԱՅՑ ԱՆՀՆԱՐ Է ԼՌԵԼ. առաջին հայացքից ճանապարհի 20-կիլոմետրանոց հատվածում բենզալցակայանների առկայության նպատակահարմարությունն առավել քան կասկածելի է: Նախ, ադրբեջանական ավտոտրանսպորտն այստեղ առանձնապես չի ծավալվելու։ Ի՞նչ գործ ունեն ադրբեջանցիները Հայաստանի և Հայաստանի միջև ճանապարհի փոքր հատվածում։ Երկրորդ՝ բենզալցակայանը արդիական չէ նաև հայկական և իրանական տրանսպորտի համար։ Եվ դա ունի մի շարք բացատրություններ։ Այդ հատվածով երթևեկությունն անվտանգ չէ հայերի ու իրանցիների համար և ենթադրում է մուտքի ու ելքի ադրբեջանական մաքսային հսկողության ընթացակարգ։ Բացի այդ, առաջիկայում պետք է սկսի լիարժեք գործել այլընտրանքային շրջանցիկ ճանապարհը։ Մի խոսքով, ինչ-որ բացարձակ անտրամաբանական է թվում բենզալցակայանների կառուցումն այդ հատվածում։ Այդ կերպ ադրբեջանցիները, թերևս, նշում են տարածքը։ Մերթ ոստիկանական պահակետ դրեցին, մերթ մաքսակետ սարքեցին, այդպիսով առավելագույնս սահմանափակելով երթևեկությունն այդ հատվածով։ Հիմա էլ ահավասիկ բենզալցակայան են կառուցել, որի աշխատանքի արդյունավետությունն անմիջականորեն կախված է տրանսպորտային հոսքի ինտենսիվությունից։
Մինչդեռ, երբ չի նկատվում կոմերցիոն նպատակահարմարություն, արժե ուշադրություն դարձնել տվյալ փաստի այլ տեսանկյունների վրա։ Բոլոր հիմքերը կան՝ ենթադրելու, որ նշյալ հատվածում կառուցելով առաջին հայացքից անօգուտ բենզալցակայան՝ ադրբեջանցիները ճամփա են հարթում բենզինի հայկական շուկա հիմնավորապես մտնելու գաղափար համար։ Եթե հաջողվի այդ հատվածում ցածր գնով հրապուրել տեղի վարորդներին, ապա տեսանելի ապագայում կարելի է նման լցակայանների ցանց ծավալել ողջ Հայաստանում, նստեցնել երկիրն ադրբեջանական բենզինի վրա՝ դրանից բխող բոլոր հետևանքներով։ Սակայն դրա համար անհրաժեշտ է գլխավոր պայմանը. գնային գրավչությունը։
Այո, այսօր կարելի է բենզինի գների բավական մեծ տարբերություն արձանագրել Հայաստանում և Ադրբեջանում։ Այսպես, Ադրբեջանում «Պրեմիում» տեսակի բենզինի 1 լիտրի մանրածախ գինը մոտ 460 դրամ է, մինչդեռ Հայաստանում նույն բենզինը արժե 540 դրամ։ Տարբերությունը, իհարկե, ֆանտաստիկ չէ (ընդամենը 80 դրամ՝ 1 լիտրի պարագայում), բայց շոշափելի է։ Դեռև մեկ տարի առաջ դա ավելի քիչ էր, բայց հետո սկսեց դինամիկ աճել։ Այս համատեքստում կարևոր է նշել, որ մեկ տարվա ընթացքում Հայաստանում բենզինը թանկացել է 48%-ով, մինչդեռ Ադրբեջանում գինն աճել է 35%-ով։ Այսինքն է՛լ ավելի է աճել նույն այն տարբերությունը, որն առանցքային գործոն է բենզինի հայկական շուկա Ադրբեջանի մուտքը խթանելու համար։
Բնականաբար, հայրենի շուկայում բենզինի գների աճը օբյեկտիվ պատճառներ ունի և անմիջականորեն կապված է համաշխարհային միտումների հետ: Բայց կան նաև սուբյեկտիվ պատճառներ, որոնցից ըստ էության պետք է գլուխ հանի Տնտեսական մրցակցության պաշտպանության պետական հանձնաժողովը։ Ահա ուրեմն, դեռևս այս տարվա հոկտեմբերին ՏՄՊՊՀ-ն խոստացել էր պարզել արտառոց թանկացման պատճառները, սակայն մինչ օրս այդ հարցի հստակ պատասխանը չի տվել:
Ինչևէ, ակնհայտ է, որ բենզինի գների աճը, ընդ որում՝ չբացատրված և անբացատրելի, լոկ ավելացնում է ադրբեջանական այլընտրանքի գրավչությունը, առավել քան բարենպաստ պայմաններ ստեղծելով հայկական շուկա ադրբեջանական բենզինի «հաղթական» ներխուժման համար։ Եվ այստեղ ի հայտ է գալիս մի պարզ հարց. իսկ գուցե Հայաստանում գինը բարձր են պահում հենց նրա համար, որ ադրբեջանական բենզինային առաջարկը բարձր պահանջա՞րկ ունենա մեզ մոտ։ Արդյոք արհեստականորեն չե՞ն ուռճացվում գները մեր երկրում, որպեսզի բարձրացնեն ադրբեջանական բենզինի գրավչությունն ու լայն բացեն հայկական հերթական դուռը թշնամու առաջ։
ПОСЛЕДНИЕ ОТ АВТОРА
-
2025-05-31 09:46
В настоящее время осуществляется постепенный процесс нормализации отношений Турции с Арменией. Об этом заявил президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган, отвечая на вопросы журналистов на борту самолета по возвращении из Азербайджана, передает Анадолу. "По достижении мира и нормализации мы увидим, что наши страны выиграют от этого",- заявил политик. Эрдоган добавил, что Турция ожидает от Ирана поддержки шагов относительно так называемого Зангезурского коридора, которые, по его словам, послужат миру, стабильности и развитию в регионе.
-
2025-05-30 10:34
По данным системы «Аргус-Фито», с начала 2025 года по 7 мая увеличился импорт в Россию молодого продовольственного картофеля, передает NEWS.am. Ввоз свежего картофеля вырос в 3,5 раза по сравнению с аналогичным периодом прошлого года – с 124,8 до 432,2 тысячи тонн, передает Россельхознадзор. За указанный период импортировано 5,1 тыс. тонн картофеля из Армении. При этом за тот же период 2024 года (с начала 2024 года по май прошлого года) импорт из Армении составил всего 490 тонн. Это говорит о том, что Армения увеличила поставки картошки в Россию более чем в 10 раз.
-
2025-05-29 09:51
Армянская экономика медленно, но верно продолжает идти ко дну. Когда и как это дно она нащупает, сказать сложно. Но факт в том, что после пары лет относительного позитива, связанного с эффектом от российско-украинского военного конфликта, антироссийскими экономическими санкциями со стороны коллективного Запада, ставшими своеобразным спасательным кругом для армянской экономики, теперь ей не на чем держаться на плаву.
-
2025-05-27 10:09
Министр экономики Армении Геворг Папоян сообщил журналистам после заседания правительства, что в настоящее время разрабатываются программы поддержки коньячных предприятий. Об этом сообщает «Арменпресс». Он отметил, что цель – обеспечить бесперебойный сбор винограда в сентябре-октябре. «Мы поддержим все компании, вовлеченные в процесс заготовки и экспорта, при условии, что будет обеспечен качественный и стабильный сбор винограда», – подчеркнул министр. Касаясь проблем с экспортом армянского коньяка и других алкогольных напитков в Россию через территорию Грузии, Папоян сообщил, что вскоре проведет встречу с производителями. Одна публичная встреча с ними уже состоялась. «У нас есть предварительные итоги обсуждений с грузинской стороной. Мы продолжим диалог с производителями. Правительство не оставило и не оставит без внимания наших виноградарей, фермеров, производителей коньячного спирта и экспортеров готовой продукции – мы предусмотрим целевые механизмы поддержки», – заверил он.