ՍՔՈՂՎԱԾ ՇԱՀԵՐ
Ադրբեջանական SOCAR պետական նավթային ընկերությունը հերքել է հայկական մամուլում տարածված այն տեղեկությունը, որ ցանկանում է ձեռք բերել Հայաստանի Արարատի մարզի բիտումի գործարանը, հաղորդում Է Sputnik Արմենիան: Ադրբեջանական լրատվամիջոցները գրում են, որ ընկերության ներկայացուցիչ Իբրահիմ Ահմեդովն ասել է, թե նման ենթադրություններն անհեթեթ են՝ «հաշվի առնելով SOCAR-ի մասշտաբները»: «SOCAR-ը Հայաստանում բիտումի գործարանի կարիք չունի և ընդհանրապես շահեր չունի այդ երկրում»,- ասել է Ահմեդովը:
ԲԱՅՑ ԱՆՀՆԱՐ Է ԼՌԵԼ. դե, այո, իհարկե, Ադրբեջանի պետական ընկերությունը չի կարող շահեր ունենալ Հայաստանում: Այդպիսիք կարող են լինել թերևս միայն Հայաստանի և Հայաստանի միջև (Գորիս-Կապան) ճանապարհի 20-կիլոմետրանոց հատվածի նկատմամբ, որտեղ նույն SOCAR-ը իր բենզալցակայանն է դրել։ Հաշվի առնելով «SOCAR-ի մասշտաբները»՝ այդ նախագիծը (կոմերցիոն տեսանկյունից՝ բացարձակապես անհեռանկարային) ընդհանրապես վարկաբեկիչ է ընկերության համար։ Կրկնեմ. խոսքը փաստացի լքված ճանապարհին տեղադրված բենզալցակայանի մասին է։ Բայց այնուամենայնիվ դա կառուցեցին։ Իսկ այ բիտումի գործարան գնելը, տեսեք-տեսե՜ք, իրենց պատվից ցածր է։
Իրականում ակնհայտ է, որ SOCAR-ը, չխնայելով պատկառելի ընկերության իր հեղինակությունը, ձեռնամուխ է եղել բենզալցակայանային գաղափարի իրագործմանը հեռահար քաղաքական ծրագրերով. նստեցնել Հայաստանի քաղաքացուն ադրբեջանական բենզինի վրա։ Դա՝ առաջին փուլում։ Այնուհետ՝ հայկական շուկայի գրավում ու մենաշնորհացում, դրանից բխող բոլոր քաղաքական շահաբաժիններով, որ կստանա Բաքուն։ Բնականաբար, նույն ծրագրում միանգամայն տեղավորվում է նաև բիտումի գործարանը գնելու և հետագայում Հայաստանի ճանապարհաշինության ոլորտի նկատմամբ Ադրբեջանի էական վերահսկողություն հաստատելու գաղափարը։ Այ, տվյալ դեպքում SOKAR-ի մասշտաբն ու կարգավիճակը համապատասխանում են Բաքվի համար այդչափ կարևոր ռազմավարական խնդիրներին։ Այնպես որ Հայաստանի նկատմամբ ընկերության հետաքրքրության բացակայության մասին հեքիաթները դրա ներկայացուցիչը թող պատմի իր տատին։
Մինչդեռ կարելի է հասկանալ նման նախաձեռնությունները չբարձրաձայնելու ընկերության ցանկությունը։ Ադրբեջանական հասարակությունը դժվար թե հրճվանքով ընդունի ադրբեջանցի հարկատուների փողերը հայկական, այսինքն՝ իրենց համար թշնամական երկրի գանձարանին հարկ վճարող ձեռնարկությունում ներդնելու գաղափարը։ Դե արի ու բացատրիր միջին վիճակագրական ադրբեջանցուն, թե ինչ բան է տնտեսական էքսպանսիան։ Գնա ու բացատրիր շարքային հայատյաց ադրբեջանցուն, որը վստահ է, թե Երևանն ու Սևանը իրեն են պատկանում և երազում է աշխարհի քարտեզից Հայաստանի անհետացման մասին, որ Հայաստանի բռնազավթման համար, բացի յաթաղանից ու «բայրաքթարից», կան նաև այլ, մասնավորապես՝ տնտեսական ուղիներ: Ադրբեջանցին, որին սնել ու աճեցրել են ինքնադրսևորման և ինքնահաստատման միջնադարյան բարբարոսական կանխադրույթներով, ինչպիսին, ասենք, հրճվանքն է «ռազմավարի այգու» բացման առթիվ, դժվար թե հավանություն տա ագրեսիայի ավելի մեղմ (տնտեսական), այն էլ՝ տևական ժամանակ պահանջող մեթոդներին։ Այնպես որ եթե SOCAR-ն իսկապես բանակցություններ է վարում բիտումի գործարանը գնելու շուրջ, ապա այդ մասին տեղեկություններն ամեն դեպքում կսքողվեն ընկերության կողմից։
Ցավոք, պետք է խոստովանել, որ նույն տեղեկատվությունը հայ հասարակությունն ընկալում է բացարձակ անհամարժեքորեն։ Կան մարդիկ, և այդպիսիք քիչ չեն, որոնք դրական են գնահատում այդօրինակ հնարավոր գործարքները։ Օրինակ, կարծիք կա, որ եթե ադրբեջանցիները գնեն գործարանը, ամեն դեպքում այն մերն է լինելու, իբր՝ հո չեն տանելու իրենց մոտ։ Ոչ, իհարկե, հայոց հողի վրա կառուցված գործարանը կմնա իր տեղում։ Այլ բան է, որ ադրբեջանցիները անվերապահորեն վստահ են, որ այդ տեղը պատկանում է իրենց, որ գործարանն իրենք չեն տանելու, այլ պարզապես ժամանակի ընթացքում դրա գտնվելու վայրը դառնալու է ադրբեջանական տարածք։
Հայաստանի գործող կառավարության օրակարգը հենց այդպիսի տրամադրություններ է ձևավորում հայ հասարակության մեջ, զրկում նրան ինքնապահպանման տարրական բնազդից և թուլացնում իմունային համակարգը։ Եվ դա այն պայմաններում, երբ հարևան երկրում ընթանում են ճիշտ հակադիր գործընթացներ, իշխանությունները հետևողականորեն ազդանշաններ են հղում հասարակությանը, որոնք տրամադրում են ագրեսիայի և դաժանության։ Ըստ էության, հենց այդ պատճառով էլ SOCAR-ը զառանցանքներ է բարբաջում Հայաստանում իր շահերի բացակայության մասին, վախենալով զայրացնել շարքային ադրբեջանցուն հայոց պետության ոչնչացման մեղմ մեթոդներով։
ПОСЛЕДНИЕ ОТ АВТОРА
-
2024-11-21 09:47
18 ноября с.г. в ходе 79-й сессии Генеральная Ассамблея ООН приняла резолюцию о сотрудничестве между Организацией Объединенных Наций и Организацией Договора о коллективной безопасности. В документе подчеркивается, что ОДКБ вносит значительный практический вклад в укрепление своего миротворческого потенциала и системы региональной безопасности и стабильности, противодействия терроризму и организованной транснациональной преступности, борьбе с незаконным оборотом наркотиков и оружия, неупорядоченной миграцией и торговлей людьми и ликвидации последствий природных и техногенных катастроф, что содействует реализации целей и принципов Организации Объединенных Наций. Генеральная Ассамблея предложила Генеральному секретарю ООН и впредь проводить регулярные консультации с Генеральным секретарем ОДКБ в рамках двусторонних контактов и форумов различных форматов. ООН и ОДКБ продолжат взаимодействие в интересах последовательной и всеобъемлющей реализации Глобальной контртеррористической стратегии ООН.
-
2024-11-20 10:01
Правительство Армении разрабатывает новое налоговое законодательство. Об этом на заседании Национального Собрания Армении во время обсуждения проекта госбюджета на 2025 год заявил 14 ноября премьер-министр республики Никол Пашинян, передает News.am. По мнению премьера, нынешнее законодательство не учитывает интересы страны и даже имеет антигосударственную направленность. Оно, как считает Пашинян, не позволяет собрать необходимый объем налогов. «В действующем Налоговом кодексе Армении действуют льготные налоговые режимы, которые никак не стимулируют у бизнеса желание зарабатывать больше. И как бы неприятно это ни звучало, но только таким словом можно назвать льготный налог с оборота», – сказал глава правительства. Льготы, по его мнению, носят массовый и нецелевой характер.
-
2024-11-15 10:03
В армянском сегменте соцсетей распространяется таблица с сеткой тарифов на общественный транспорт с 1 января 2025 года, согласно которой суточный проездной билет будет стоить 880 драмов, недельный пакет - 4800 драмов, месячный - 8800 драмов, на 90 дней - 23 600 драмов, на год (365 дней) - 88 800 драмов, передает АРКА.
-
2024-11-15 10:00
Темпы экономического роста и активности в Армении продолжают оставаться высокими. Об этом на заседании Национального Собрания во время обсуждения проекта госбюджета на 2025 год 12 ноября заявил министр финансов Армении Ваге Ованнисян. По его словам, в первом полугодии 2024 года удалось зафиксировать экономический рост на уровне 6,5%. При этом в январе-июле рост индекса экономической активности составил 9,6%. В этих условиях, как отметил министр, экономический рост в 2024 году прогнозируется на уровне 5,8%, а в 2025-ом – 5,6%. «Экономический рост и повышенное чувство безопасности должны повернуть колесо эмиграции вспять», - заверил Ованнисян, передает NEWS.am.