ԳԻՏՆԱԿԱՆՆԵՐՆ ՀԻՇՈՂՈՒԹՅՈՒՆԸ ԲԱՐԵԼԱՎԵԼՈՒ ՊԱՐԶ ՄԻՋՈՑ ԵՆ ՆՇԵԼ

Վաթերլոոյի համալսարանի կանադացի գիտնականներն ապացուցել են, որ բարձրաձայն կարդալն օգնում է ավելի լավ հիշել տեքստի բովանդակությունը, բայց չի ազդում նյութն ավելի լավ հասկանալու ունակության վրա։ Հետազոտությունը հրապարակվել է Memory & Cognition (M&C) գիտական ​​ամսագրում:

20-րդ դարի սկզբից հայտնի է, որ բարձր կարդալը հիշողության վրա դրական ազդեցություն ունի (այսպես կոչված՝ արտադրական էֆեկտ)։ Բայց մինչև վերջերս այդ երևույթը ամբողջությամբ ուսումնասիրված չէր։ Օրինակ, անհասկանալի էր, թե արդյոք վոկալիզացիան օգնում է բարելավել գիտելիքների ձեռքբերումը:

«Մենք ցանկանում էինք պարզել, թե արդյոք արտադրական էֆեկտը, որը հայտնի մեթոդ է հիշողության բարելավման համար, կարող է տարածվել գրավոր տեքստի ավելի խորը ընկալման վրա, այն տիպիկ բառերի ցանկից դուրս, որոնք հետազոտողները օգտագործում են հիշողության ուսումնասիրության մեջ», - բացատրել է հետազոտության հեղինակ Բրեդի Ռոբերթսը:

Մի քանի հարյուր մարդու մասնակցությամբ մի շարք փորձերի ընթացքում գիտնականները հաստատել են, որ բարձրաձայն կարդալը զգալիորեն բարելավում է նյութի պահպանումը՝ համեմատած լուռ կարդալու հետ: Բայց երբ խոսք է եղել ըմբռնման մասին, արդյունքները ցույց են տվել, որ ընթերցանության ըմբռնման մակարդակը նույնն էր՝ անկախ ընթերցանության մեթոդից:

Բրեյդի Ռոբերթսը նշել է, որ գործնական իմաստով մարդու համար օգտակար է բարձրաձայն կարդալ գնումների ցուցակը, բայց ջանք չգործադրել դասագրքի մի գլխի տեքստը կարդալու համար։

News.am