IRU․ Չինաստանից Հայաստան փոխադրումները հաստատեցին Հարավային միջանցքի արդյունավետությունը

Արևելք-Արևմուտք միջանցքի հարավային ճյուղը բացառիկ հնարավորություններ է ընձեռում բեռնափոխադրումների ոլորտում։ Վերջին 20-օրյա բեռնափոխադրումը ցույց է տալիս Հարավային միջանցքի հսկայական ներուժը, գրում է Միջազգային ճանապարհային տրանսպորտի միությունը (IRU):

Ընդամենը 20 օր է պահանջվել Շանհայից ավտոմոբիլային ճանապարհով TIR (Միջազային ճանապարհային փոխադրման) կարգով ապրանքների տեղափոխման համար Հայաստանի մայրաքաղաք Երևան։

Gold Way տրանսպորտային և լոգիստիկ ընկերության ծանր բեռնատարը Խորգոս անցակետով հատել է Չինաստանի և Ղազախստանի սահմանը, որից հետո տարանցվել է Ղազախստան, Ուզբեկստան, Թուրքմենստան և Իրան։

Համեմատության համար՝ Շանհայից Հայաստան ծովային փոխադրումը տևում է առնվազն 35–45 օր, եթե բեռներն անցնում են Իրանի Բանդար Աբաս նավահանգստով, իսկ միջինը 60–70 օր վրացական Փոթի ծովային նավահանգստով։

Առաջին TIR փոխադրումից հետո երկրորդ ծանր բեռնատարը նույն երթուղով շարժվեց դեպի Երևան՝ այս անգամ անցնելով չին-ղազախական սահմանը՝ Ալաշանկու անցակետով։

Վերջին աշխարհաքաղաքական իրադարձությունների պատճառով չափազանց կարևոր են դարձել Արևելք-Արևմուտք միջանցքի միջին և հարավային ճյուղերը՝ դառնալով Չինաստանը և Կենտրոնական Ասիայի երկրները Կովկասի և Եվրոպայի հետ կապող հիմնական ուղիները։

Միջին միջանցքը բազմամոդալ է և ներառում է Կասպից ծովի հատումը, իսկ հարավային միջանցքն անցնում է Իրանի և Թուրքմենստանի տարածքով։ Հարավային միջանցքով փոխադրումները վերացնում են բեռների փոխադրումը, և, հետևաբար, այս երթուղին ավելի արդյունավետ է և ապահովում է բեռների տնետուն փոխադրում ավտոմոբիլային ճանապարհով:

Վերջին տարիներին Հարավային միջանցքի երկայնքով երթևեկության ծավալները կայուն աճում են: Օրինակ՝ 2020-ից 2023 թվականներին թուրքական տրանսպորտային օպերատորների կողմից Ղրղզստան, Տաջիկստան, Թուրքմենստան և Ուզբեկստան բեռնափոխադրումների քանակը աճել է միջինը 44 տոկոսով։ Ինչ վերաբերում է այլ երկրների փոխադրողներին, ապա նրանց կողմից իրականացվող գործառնությունների թիվն աճել է 86 տոկոսով։

TIR համակարգը հնարավորություն է տալիս ապրանքների առաքումը ծագման երկրից մինչև նշանակման երկիր կնքված բեռնախցերում կազմակերպել՝ մաքսային հսկողություն իրականացնելով բոլոր մասնակիցների կողմից ճանաչված բազմակողմ համակարգի հիման վրա:

TIR-ը պարզեցնում է ապրանքների մաքսազերծումը սահմանին՝ նվազեցնելով մաքսային մարմինների և տրանսպորտային և լոգիստիկ ընկերությունների վարչական բեռը: TIR համակարգը թույլ է տալիս զգալիորեն կրճատել պետական ​​սահմանները հատելու համար պահանջվող ժամանակը` խնայելով ժամանակ և գումար:

TIR համակարգը, որը 2024 թվականին կդառնա 75 տարեկան, կապում է Չինաստանը Եվրասիայի ավելի քան 30 երկրների հետ՝ ապահովելով հուսալի տրանսպորտ, որն առնվազն 80 տոկոսով ավելի արագ է և 50 տոկոսով ավելի էժան:

News.am