Последние новости

ԹՈՒՐՔԱԿԱՆ ՍՊԱՌՆԱԼԻՔՆ ԱՀԱԳՆԱՆՈՒՄ Է, ՄԵՐ ԽԱՂԱՂԱՍԻՐՈՒԹՅՈՒՆԸ՝ ԽՈՐԱՆՈՒՄ

Վերջին մի քանի շաբաթում Հայաստանի և Թուրքիայի առաջնորդները խոսեցին երկկողմ հարաբերությունների հաստատման հնարավորության մասին։ Ընդ որում, եթե Փաշինյանը Թուրքիայից եկող ինչ-որ անհասկանալի դրական ազդակների մասին էր ակնարկում, Էրդողանը վերահաստատեց Հայաստանին ներկայացվող նախապայմանների ավանդական փաթեթը, որի բավարարումից հետո իրենք պատրաստ են քննարկել Հայաստանի հետ սահմանի բացումն ու կապերի զարգացումը։

44-օրյա պատերազմից առաջ եվ հետո Թուրքիայի Հանրապետության նկատմամբ մեր իշխանության մոտեցման փոփոխության ամբողջ անտրամաբանականությունը հասկանալու համար բավական է համադրել նախկին և ներկա հռետորաբանությունը։ Անցած տարվա օգոստոսի 10-ին՝ պատերազմի մեկնարկից մեկուկես ամիս առաջ, երբ լրանում էր Սևրի դաշնագրի 100-ամյակը, Երրորդ հանրապետության պատմության մեջ առաջին անգամ Հայաստանի արկածախնդիր իշխանություններն ամենաբարձր մակարդակով խոսեցին Սևրի պայմանագրի կիրառման անհրաժեշտության մասին։

Այդ շրջանում պաշտոնական խոսույթում բավական շատ էր քննարկվում այսպես կոչված հակաթուրքական կոալիցիային անդամակցելու անհրաժեշտության հարցը, ինչը, բնականաբար, անարձագանք չմնաց Անկարայում և հարուցեց նրա խիստ վրդովմունքը։ Շաբաթներ անց՝ պատերազմից ընդամենը մեկ ամիս առաջ, Սարդարապատում տավուշյան մարտերի մասնակիցներին պարգևատրելիս վարչապետը հայտարարեց, թե Հայաստանն ունի տարածաշրջանում որոշիչ նշանակություն ունեցող Զինված ուժեր, և մեր բանակը Տավուշում հաղթել է թուրք-ադրբեջանական Զինված ուժերին։

Ակնհայտորեն, ո՛չ Ադրբեջանը, ո՛չ առավել ևս Թուրքիան չէին կարող համակերպվել նման խոսքային մարտահրավերի հետ։ Այն անհաշվենկատ խաղադրույքը, թե այդ հանդիսավորությունը և հակաթուրքական ճառերը բացառապես զորքի և բնակչության ոգին բարձրացնելու նպատակ ունեին, չաշխատեց, և այդ հայտարարությունը վերջնականապես միացրեց պատերազմի մեկամսյա հետհաշվարկը։

Զուգահեռաբար առաջ էր տարվում այն թեզը, թե Արցախում հնարավոր պատերազմի դեպքում Թուրքիան չի միջամտի, այն դեպքում, երբ թուրք հրահանգիչներն ու թուրքական անօդաչուները վերջին զորավարժություններից տուն չէին դարձել և կազմ-պատրաստ տեղաբաշխված էին Ադրբեջանում։ Պատերազմում Թուրքիայի լայնածավալ ներգրավումն, իհարկե, այդպես էլ հնարավոր չեղավ կանխել, ավելին՝ մեր դիվանագիտական ճակատը ձախողեց աշխարհից ստանալ Թուրքիայի դատապարտումը։

Եվ այսօր Հայաստանը զարմանալիորեն կտրուկ փոխել է դիրքորոշումն իր արևմտյան հարևանի նկատմամբ։ Ամեն դեպքում, վարչապետը և Անվտանգության խորհրդի քարտուղարը խոսում են Թուրքիայի նկատմամբ խաղաղասիրական դիրքերից, կոչ անում անցյալի գիրկը թողնել թշնամանքն ու սկսել նոր էջից, ավելին՝ մեր պետական շահին ուղղված սպառնալից հայտարարությունները գնահատում են իբրև դրական և հուսադրող ազդակներ։

Մինչդեռ սեփական շահն սպասարկող իշխանությունը կարծես թե հակառակը պետք է աներ՝ զբաղվեր միջազգային ատյաններում թուրքական ագրեսիայի դատապարտման անդուլ քարոզով, կոշտացներ դիրքորոշումը միջազգային մարդասիրական իրավունքը կոպտորեն ոտնահարած պետության նկատմամբ, հիշեցներ առանց որևէ նախապայմանի շրջափակման վերացման անհրաժեշտության մասին։

Թուրքիայի կողմից մեզ ուղղված հետպատերազմյան ազդակների թագն ու պսակը Շուշիի հռչակագիրն է, այլ ազդակ այդ երկիրը չի ուղղել։ Էրդողանի երկու ուղերձները պատերազմից հետո հնչել են նախ Բաքվից, ապա զավթված Շուշիից։ Բաքվում նա փառավորում էր Էնվերի հոգին, Շուշիում էլ մատը տնկում Ստեփանակերտի վրա՝ կրտսեր եղբորը ցուցում տալով մինչև իր հաջորդ այցը վերահսկողության տակ առնել նաև Արցախի մայրաքաղաքը։ Սա դրական ազդակներ ուղարկող այն նույն Էրդողանն է, որը հայերին համարում է «թուրքական սրի մնացորդ»։

    ПОСЛЕДНИЕ ОТ АВТОРА

    • БЕССЛАВНАЯ ДИПЛОМАТИЯ И УНИЧТОЖЕННЫЙ СУВЕРЕНИТЕТ
      2022-02-28 10:26

      Кто сегодня помнит, что именно наобещал с приходом к власти Пашинян в сфере внешней политики и дипломатии в числе множества других  популистских обещаний социально-экономического характера? Выяснилось, в  Министерстве иностранных дел, так же, как и в других сферах, не только растеряны многолетние институциональные традиции, но и дипломатическая служба и межгосударственные контакты стали предметом насмешек. Все это более чем наглядно было продемонстрировано в течение всей 44-дневной войны и после ее окончания – по сей день. Тогда как именно в этот критический период необходима была неустанная внешнеполитическая работа.

    • К НАЦИОНАЛЬНОМУ ПРОБУЖДЕНИЮ – ЧЕРЕЗ ПАМЯТЬ И ЕРАБЛУР
      2022-02-24 13:26

      Провал правящим большинством проекта заявления, осуждающего «Шушинскую декларацию», - отнюдь не экстраординарный и вполне ожидаемый шаг. Куда более удивительным было бы обратное, поскольку не изменились ни Турция с Азербайджаном, ни наши власти. Армянская дипломатия, в том числе и парламентская, сегодня настолько беззубая и услужливая, что не может позволить себе даже обсудить, а уж тем более - осудить очевидно антиармянский документ. Только заслужившие звание национального героя Азербайджана деятели могут обосновать свой отказ так, как это несколько дней назад сделали члены правящей ГД на заседании комиссии НС по внешним связям.

    • КОНСЕНСУС ВОКРУГ КРУШЕНИЯ НАЦИОНАЛЬНЫХ ЧАЯНИЙ?
      2022-02-24 10:29

      Кто испытывает боль от потерь в войне? Власть, оппозиция, национальная элита или весь народ? Может, никто? Если бы мы ощущали общую боль утраты, вряд ли после такого тяжелого поражения проявили бы столь недопустимое национальное равнодушие и игнорировали  постоянные предупреждения и угрозы. Народ, осознающий потерю, не пошел бы за виновным в ней, не поверил бы более его лжи, сориентировался бы, наконец, что для него важнее: ненависть к предыдущим властям или любовь к государству и Родине.

    • СУДЕБНАЯ СИСТЕМА: НАШ ПОЗОР И НАША СОВЕСТЬ
      2022-02-22 10:57

      Системный государственный кризис в стране власти пытаются замаскировать фрагментарными решениями и реформами, приправив их завесой своей легитимности. Тезисы Пашиняна о собственной легитимности на самом деле, конечно же, надуманны и ничтожны, поскольку его решения - от кадровой политики до отраслевых реформ - не сопровождаются публичными обсуждениями.

    ПОСЛЕДНЕЕ ПО ТЕМЕ