Последние новости

ՕԿՈՒՊԱՆՏԻՑ ԵՎ ԱԳՐԵՍՈՐԻՑ ԿԱՆԽԱՏԵՍԵԼԻ ԳՈՐԾԸՆԿԵՐ ՄԵԿ ՔԱՅԼ Է

Բացի Արցախում մնացած հայության սոցիալ-տնտեսական և մարդասիրական խնդիրների մասնակի լուծումից՝ Հայաստանը որևէ տեսլական, երկարաժամկետ պատկերացում ունի՞ Արցախի ապագայի և դրանում իր դերի մասին։ Բացի «Ապագա կա» խորապես անապագա և անհեթեթ կոչը հնչեցնելուց՝ Արցախի վերածնության հարցում ի՞նչ է անում հայկական կողմը, եթե պետությունն այլևս որևէ հարցի չի մասնակցում՝ բնակչության ֆիզիկական անվտանգության ապահովումից մինչև հումանիտար բեռների առաքումը թողնելով ռուսական խաղաղապահ զորակազմի ուսերին։

Չկա բանակցային գործընթաց, բայց Փաշինյան-Ալիև հանդիպման դեպքում Արցախից առհասարակ խոսվելո՞ւ է, բովանդակային բանակցություններ լինելո՞ւ են, Հայաստանի պետական սահմանագծից թշնամու հետքաշման և Արցախի փաստացի սահմաններին հրադադարի երկաթյա երաշխքների սահմանման պահանջ դրվելո՞ւ է։ Փաշինյանը չի կարող նման պահանջներ առաջ քաշել, նա անգամ Արցախի հարցում պաշտոնական Երևանի դիրքորոշումը, եթե, իհարկե, այն գոյություն ունի, չի կարող շարադրել Ալիևի առջև, քանի որ մեկ տարի է՝ նույնիսկ Ստեփանակերտ գնալու համարձակություն չունի։

Թերևս, կխոսվի անդեմ խաղաղության արժանիքներից, միգուցե հերթական անգամ ասվի՝ «Վատ խաղաղությունն ավելի լավ է, քան պատերազմը», հնարավոր է՝ Բաքուն ևս մի քանի գերու վերադարձնի հայկական կողմին։ Վստահաբար Փաշինյանի վարչախումբն այն կներկայացնի որպես հերթական ձեռքբերում։ Մինչդեռ հիբրիդային, անտեսանելի պատերազմը մեր դեմ շարունակվելու է նաև դրանից հետո, կրակի դադարեցման ռեժիմը չի պահպանվելու, առարկայական բանակցությունների փուլ էլ տեսանելի ապագայում չենք թևակոխելու։

Հետպատերազմյան մեկ տարում իշխանությունը կատարելապես տապալել է ոչ միայն Արցախի կարգավիճակի և անկախության ճանաչման, այլև անգամ Հայաստանի պետական սահմանագծի և արցախյան առաջնագծի երկայնքով մշտադիտարկման մեխանիզմների ներդրման գաղափարի իրագործումը։ Մինչդեռ 2016-ի ապրիլյան մարտերից հետո Վիեննայում և Սանկտ Պետերբուրգում ԱՄՆ պետքարտուղարի և ՌԴ նախագահի միջնորդությամբ բարձր մակարդակի պայմանավորվածություններ էին ձեռք բերվել այդ հարցով։

Մինչև 2018-ի ապրիլ Բաքվի կողմից դրանց իրագործման տապալումը մեր և միջնորդների համատեղ մտահոգությունն էր։ Ճիշտ է, հայկական կողմին չէր հաջողվել հասնել այդ մեխանիզմների գործարկմանը, բայց միջազգային հանրությանը միանշանակ ուղերձ էր հղվում՝ քանի դեռ Արցախի անվտանգությունն ապահովված, իսկ հրադադարը՝ երաշխավորված չէ, որևէ զիջման հարց չի կարող քննարկվել։ 44-օրյա պատերազմին ուղեկից տեղեկատվական դիմակայությունում թշնամին մեզ վերագրեց ագրեսորի դեր։ Հետպատերազմյան ներկայիս անպատիվ և ստորացուցիչ կեցվածքով պաշտոնական Երևանը փաստացի ընդունում է, որ և՛ «օկուպանտ», և՛ «ագրեսոր» է։

Խաղաղության պայմանագրի կնքումից հետո Հայաստանի բարեկամ երկրները, եվրոպական հանրույթը նույնիսկ անատամ հայտարարություններ չեն անելու, ինչպես այսօր, այլ համարելու են, որ սահմանային սադրանքները բացառապես երկու երկրների գործն են։ Ո՛չ ՌԴ-ն, ո՛չ ԱՄՆ-ն, ո՛չ էլ Ֆրանսիան սահմանազատում սկսած երկու հարևաններից որևէ մեկին չեն դատապարտելու մյուսի տարածք ներխուժման համար։ Եթե մեկ-երկու անդեմ կոչ էլ հղեն, ոգևորվել չարժե։ Այդպիսի կոչեր հղվում էին նաև համիդյան ջարդերի օրերին։

ПОСЛЕДНИЕ ОТ АВТОРА

  • БЕССЛАВНАЯ ДИПЛОМАТИЯ И УНИЧТОЖЕННЫЙ СУВЕРЕНИТЕТ
    2022-02-28 10:26

    Кто сегодня помнит, что именно наобещал с приходом к власти Пашинян в сфере внешней политики и дипломатии в числе множества других  популистских обещаний социально-экономического характера? Выяснилось, в  Министерстве иностранных дел, так же, как и в других сферах, не только растеряны многолетние институциональные традиции, но и дипломатическая служба и межгосударственные контакты стали предметом насмешек. Все это более чем наглядно было продемонстрировано в течение всей 44-дневной войны и после ее окончания – по сей день. Тогда как именно в этот критический период необходима была неустанная внешнеполитическая работа.

  • К НАЦИОНАЛЬНОМУ ПРОБУЖДЕНИЮ – ЧЕРЕЗ ПАМЯТЬ И ЕРАБЛУР
    2022-02-24 13:26

    Провал правящим большинством проекта заявления, осуждающего «Шушинскую декларацию», - отнюдь не экстраординарный и вполне ожидаемый шаг. Куда более удивительным было бы обратное, поскольку не изменились ни Турция с Азербайджаном, ни наши власти. Армянская дипломатия, в том числе и парламентская, сегодня настолько беззубая и услужливая, что не может позволить себе даже обсудить, а уж тем более - осудить очевидно антиармянский документ. Только заслужившие звание национального героя Азербайджана деятели могут обосновать свой отказ так, как это несколько дней назад сделали члены правящей ГД на заседании комиссии НС по внешним связям.

  • КОНСЕНСУС ВОКРУГ КРУШЕНИЯ НАЦИОНАЛЬНЫХ ЧАЯНИЙ?
    2022-02-24 10:29

    Кто испытывает боль от потерь в войне? Власть, оппозиция, национальная элита или весь народ? Может, никто? Если бы мы ощущали общую боль утраты, вряд ли после такого тяжелого поражения проявили бы столь недопустимое национальное равнодушие и игнорировали  постоянные предупреждения и угрозы. Народ, осознающий потерю, не пошел бы за виновным в ней, не поверил бы более его лжи, сориентировался бы, наконец, что для него важнее: ненависть к предыдущим властям или любовь к государству и Родине.

  • СУДЕБНАЯ СИСТЕМА: НАШ ПОЗОР И НАША СОВЕСТЬ
    2022-02-22 10:57

    Системный государственный кризис в стране власти пытаются замаскировать фрагментарными решениями и реформами, приправив их завесой своей легитимности. Тезисы Пашиняна о собственной легитимности на самом деле, конечно же, надуманны и ничтожны, поскольку его решения - от кадровой политики до отраслевых реформ - не сопровождаются публичными обсуждениями.

ПОСЛЕДНЕЕ ПО ТЕМЕ