Последние новости

ՍՊԱՍԵԼՈՎ ԸՆԴԴԻՄԱԴԻՐ ՊԱՅՔԱՐԻ ԱԿՏԻՎԱՑՄԱՆԸ

Տարվա ներքաղաքական կարևորագույն հարցերից մեկն այն է, թե ընդդիմադիր պայքարի ի՞նչ կենտրոն կձևավորվի 2022-ին։ Եթե խորհրդարանական երկու ընդդիմադիր խմբակցություններն առանձնաբար չեն կարող պայքար մղել, ապա ի՞նչ միասնական պլատֆորմ կարելի է նախաձեռնել և սկսել իշխանափոխության գործընթաց։ Պարզ է, որ այն պետք է լինի վերկուսակցական, համապետական և նույնիսկ համահայկական ընդգրկման՝ Հայաստանի և Սփյուռքի ներուժի կենտրոնացմամբ։ Միաժամանակ, պետք է իսպառ խուսափել արդեն պատմության գիրկն անցած «Հայրենիքի փրկության շարժման» մարտավարական սխալներից։

ՆՈՐ ԸՆԴԴԻՄԱԴԻՐ ՇԱՐԺՄԱՆ ՀԱՆՐԱՅԻՆ ՃՆՇՈՒՄՆ օրվա իշխանության և անձամբ Նիկոլ Փաշինյանի վրա պետք է այնքան մեծ լինի, որ ՔՊ-ական լինելը դառնա անպատվաբեր, արժանանա լայնածավալ խոսքային պախարակման, և նրա գրպանային խմբակցությունում տրոհում և պառակտում սկսվի։ Ի տարբերություն իշխանության և ՀՓՇ-ի՝ ընդդիմադիր այս ալիքի որոշումներն իրապես պետք է կայացվեն բողոքավոր զանգվածների կարծիքների հաշվառմամբ։ Աթոռին սոսնձված Փաշինյանն իր իշխանախմբից շատերին պահում է խոստումներով, շանտաժով, սպառնալիքներով, և եթե ընդդիմությանը հաջողվի այդ առանցքից պոկել և դուրս բերել մի քանի առանցքային դեմքերի՝ մղելով նրանց մութ գործարքների քողազերծման գնալու, իշխանությունը ներսից կարող է խոր ճաք տալ։

Զուգահեռաբար՝ ընդդիմությունը պետք է առանձնաբար աշխատի իրավապահ մարմինների ղեկավարության, նախևառաջ՝ գլխավոր դատախազի և Քննչական կոմիտեի նախագահի հետ, որքան էլ դա անհնար է թվում։ Եթե ընդդիմության պայքարի մարտավարությունը եղանակ փոխի և ներիշխանական ճգնաժամ առաջանա, մեծ է հավանականությունը, որ կգա նաև Փաշինյանի գործողություններին կամ անգործությանը քրեաիրավական գնահատական տալու և նրա դատապարտվելու ժամանակը՝ դեռևս անգամ հրաժարական չտված։ Մնում է միայն խիստ համաձայնեցված, շախտամային տրամաբանությամբ գործել՝ այդ ճանապարհին որևէ ներքին դաշնակցի չթիրախավորելով և չզոհաբերելով։

Երկու ընդդիմադիր խմբակցությունների խորհրդարանական պրեսինգով, արդեն ամռանը Փաշինյանին անվստահություն հայտնելու նախաձեռնությամբ կարող են ի հայտ գալ վարչապետի այլընտրանքային թեկնածուներ։ Բայց դա չպետք է լինի նախկին խորհրդարանական ընդդիմադիր խմբակցությունների աջակցած Վազգեն Մանուկյան-Էդմոն Մարուքյան երկվության պես, հակառակը՝ ընդդիմադիր ուժերի բացարձակ մեծամասնությունը, նախևառաջ՝ «Հայաստան» և «Պատիվ ունեմ» դաշինքները պետք է հանդես գան մեկ միասնական թեկնածուով, որն ընտրվելու դեպքում կձևավորի անցումային կառավարություն և երկիրը կնախապատրաստի արտահերթ ընտրությունների։ Պետք է ի սկզբանե բացառել նաև կառավարող խմբակցության կողմից այլընտրանքային թեկնածուի վարչապետությունը, քանի որ այդ թիմից որևէ մեկը չի կարող շտկել վիճակը, միակ ելքը նրանց բոլորի անցնցում հեռացումն է։

Ոչ մի պահ չպետք է թուլացվի այն խոսույթը, որ Փաշինյանը հայրենազրկման, հազարավոր զոհերի, հարյուրավոր գերիների և անհետ կորածների, տասնյակ հազարավոր վիրավորների առաջին և հիմնական մեղավորն է։ Իշխանազրկման դեպքում նա ոչ միայն չի կարողանալու ազատ շրջել փողոցում, այլև հնարավոր է նույնիսկ դուրս գա քաղաքականությունից։ Նրա համար լավագույն և ամենաանվտանգ տարբերակը, թերևս, կարող է լինել կալանավայրում գտնվելը և դատարանի՝ օրինական ուժի մեջ մտած դատավճռին սպասելը։ Իսկ ահա իշխանազրկման, բայց ազատության մեջ գտնվելու դեպքում դժվար կլինի նրան ինքնադատաստանից ապահովագրելը։ Պետք է հոգ տանել նաև, որ Փաշինյանը չկարողանա փախչել երկրից, անցնել ընդհատակ կամ որևէ այլ կերպ խուսափել քրեական պատասխանատվությունից։

    ПОСЛЕДНИЕ ОТ АВТОРА

    • БЕССЛАВНАЯ ДИПЛОМАТИЯ И УНИЧТОЖЕННЫЙ СУВЕРЕНИТЕТ
      2022-02-28 10:26
      1481

      Кто сегодня помнит, что именно наобещал с приходом к власти Пашинян в сфере внешней политики и дипломатии в числе множества других  популистских обещаний социально-экономического характера? Выяснилось, в  Министерстве иностранных дел, так же, как и в других сферах, не только растеряны многолетние институциональные традиции, но и дипломатическая служба и межгосударственные контакты стали предметом насмешек. Все это более чем наглядно было продемонстрировано в течение всей 44-дневной войны и после ее окончания – по сей день. Тогда как именно в этот критический период необходима была неустанная внешнеполитическая работа.

    • К НАЦИОНАЛЬНОМУ ПРОБУЖДЕНИЮ – ЧЕРЕЗ ПАМЯТЬ И ЕРАБЛУР
      2022-02-24 13:26
      1967

      Провал правящим большинством проекта заявления, осуждающего «Шушинскую декларацию», - отнюдь не экстраординарный и вполне ожидаемый шаг. Куда более удивительным было бы обратное, поскольку не изменились ни Турция с Азербайджаном, ни наши власти. Армянская дипломатия, в том числе и парламентская, сегодня настолько беззубая и услужливая, что не может позволить себе даже обсудить, а уж тем более - осудить очевидно антиармянский документ. Только заслужившие звание национального героя Азербайджана деятели могут обосновать свой отказ так, как это несколько дней назад сделали члены правящей ГД на заседании комиссии НС по внешним связям.

    • КОНСЕНСУС ВОКРУГ КРУШЕНИЯ НАЦИОНАЛЬНЫХ ЧАЯНИЙ?
      2022-02-24 10:29
      2679

      Кто испытывает боль от потерь в войне? Власть, оппозиция, национальная элита или весь народ? Может, никто? Если бы мы ощущали общую боль утраты, вряд ли после такого тяжелого поражения проявили бы столь недопустимое национальное равнодушие и игнорировали  постоянные предупреждения и угрозы. Народ, осознающий потерю, не пошел бы за виновным в ней, не поверил бы более его лжи, сориентировался бы, наконец, что для него важнее: ненависть к предыдущим властям или любовь к государству и Родине.

    • СУДЕБНАЯ СИСТЕМА: НАШ ПОЗОР И НАША СОВЕСТЬ
      2022-02-22 10:57
      1265

      Системный государственный кризис в стране власти пытаются замаскировать фрагментарными решениями и реформами, приправив их завесой своей легитимности. Тезисы Пашиняна о собственной легитимности на самом деле, конечно же, надуманны и ничтожны, поскольку его решения - от кадровой политики до отраслевых реформ - не сопровождаются публичными обсуждениями.






    ПОСЛЕДНЕЕ ПО ТЕМЕ