Последние новости

ԳՈՐԾԱՐՔՆԵՐ ՄԵԿ ՊԱՏՈՒՀԱՆԻՑ

Ավելի քան մեկ տարի առաջ Նիկոլ Փաշինյանն իր ենթականերին խորհրդակցության հավաքեց կառավարությունում և որոշեց նրանց հետ քննարկել կարևորագույն խնդիր. պետգնումների գործընթացի օպտիմալացումը, արդիականացումը, «ապակոռումպացումը»։ Ուղիղն ասենք. ոլորտը վաղուց հատուկ ուշադրության ու վերահսկողության կարիք ուներ, ոլորտը վաղուց արդեն կոռուպցիոն ռիսկերի, հովանավորչության հիմնական աղբյուրներից մեկն է։ Ավելին, հաշվի առնելով հակակոռուպցիոն հեղափոխական օրակարգը, հենց այս ոլորտում էր, որ ներկայիս իշխանությունը պետք է, ինչպես ասում են, արդյունքը ցույց տար, արդարացներ կոռուպցիայի դեմ պայքարի արդյունավետության վերաբերյալ համաքաղաքացիների հույսերը։

Հիշենք, թե ինչպես էր սկզբում Նիկոլ Փաշինյանը հայտարարում, թե երկրում իսպառ արմատախիլ է արված կոռուպցիան։ Հետո, երբ կոռուպցիոն գործերով մեկը մյուսի հետևից սկսեցին անցնել նոր իշխանության ներկայացուցիչները, սրբագրեց իր այդ դիրքորոշումը, ընդգծելով, թե երկրում չկա համակարգային կոռուպցիա։ Արդյունքում պարզվեց, որ այդ մասին էլ նա խոսում էր տաք գլխով։ Մեկը մյուսի հետևից բացահայտվում ու մերկացվում էին կոռուպցիոն մեխանիզմներ՝ ցույց տալով երևույթի համակարգային բնույթը։ Բայց կոռուպցիայի դեմ պայքարի գաղափարն ընկած էր թավիշի հիմքում, այնպես որ հրաժարվել պայքարից՝ կնշանակեր հրաժարվել հեղափոխական իդեալներից։ Արդյունքում այս կառավարության հակակոռուպցիոն հաջողությունների նշաձողը կոռուպցիան արմատախիլ անելուց սահուն կերպով իջեցվեց մինչև դրա նվազեցում։ Ասենք, պայքարի գլխավոր նպատակ էլ դարձավ ոչ թե բուն կոռուպցիան, այլ կոռուպցիոն ռիսկերը։ Այնպես որ միանգամայն արդիական էր պետգնումների ոլորտին առնչվող խնդիրների քննարկումը, որտեղ թաքնված է կոռուպցիոն ռիսկերի հսկայական ներուժ։

«Ինչո՞ւ է մեզ հատկապես հետաքրքրում պետական գնումների համակարգը, ի՞նչ ենք մենք ուզում անել և ի՞նչ արդյունքի հասնել: Մենք ցանկանում ենք, որպեսզի պետական գնումների համակարգը բարեփոխվի այն ուղղությամբ, որպեսզի այն հնարավորինս լինի ճկուն և մոբիլ, միևնույն ժամանակ, պահպանի արդար մրցակցության սկզբունքը և հնարավորինս զերծ լինի կոռուպցիոն երևույթներից, երրորդը՝ երաշխավորի պետական միջոցների ծախսման և ստացվող արդյունքի որակը»,- այդ խորհրդակցության ժամանակ նշեց Նիկոլ Փաշինյանը։

Ցանկանալ, ինչպես ասում են, դեռ չի նշանակում՝ անել։ Անել, նշանակում է՝ ստանալ արդյունք: Տվյալ դեպքում՝ համակարգի մրցակցային բարձր մակարդակ և կոռուպցիոն ռիսկերի ցածր մակարդակ ապահովող ճկունության, արդարության տեսքով։ Բայց…

Պետգնումների հետ կապված իրավիճակը ոչ միայն չի փոխվել, այլև առհասարակ ավելի է վատթարացել, քան նախկինում էր։ Բանն այն է, որ «մեկ աղբյուրից» սկզբունքով և առանց մրցույթի իրականացվող գնումների մասով արձանագրվել է առավել քան էական քանակական աճ։ Այստեղ ուղղակի ընդգծենք, որ այդ սկզբունքով պետգնումների իրականացումը դեռ վաղուց արժանանում էր միանգամայն արդարացի բուռն քննադատության, քանի որ կապակցվում էր ատկատների ու ապօրինի պայմանավորվածությունների, կոռուպցիայի և մրցակցության բացակայության հետ։ Եվ ահա պարզվում է, որ այդ հարցում (մեկ աղբյուրից պետգնումների կազմակերպման) ներկայիս կառավարությունն առհասարակ տվել-անցել է «էքսերին»։ Համաձայն Տնտեսական զարգացման նախաձեռնությունների կենտրոնի (CEDI) տվյալների, որը վկայակոչում է Ֆինանսների նախարարության պաշտոնական տվյալները, մեկ աղբյուրից արված պետգնումների գումարը 2017-ին կազմել է 103,9 մլրդ դրամ, իսկ 2019-ին աճել է գրեթե 70%-ով ՝ հասնելով 178,7 մլրդ դրամի։ Ավելին, գնումների ֆինանսական ծավալների նման աճի խորապատկերին արձանագրվել է այդօրինակ գործարքների քանակի, ճիշտ է՝ ոչ մեծ, բայց կրճատում։ Իսկ դա նշանակում է, որ յուրաքանչյուր այդպիսի գործարքի համար հատկացվել է շատ ավելի մեծ գումար, քան նախկինում։

Կրկնեմ, խոսքն առանց մրցույթների իրականացվող գնումների ընթացակարգի մասին է, ինչը կոռուպցիոն տեսանկյունից համարվում է առանձնակի ռիսկային։

Իհարկե, կարելի է ժամերով, օրերով, տարիներով խոսել այս կառավարության հակակոռուպցիոն նվաճումների մասին։ Կարելի է խոսել պետգնումների համակարգը ճկուն ու մրցունակ դարձնելու անհրաժեշտության մասին։ Բայց արդյունքն ախր հակառա՛կն է վկայում։ Համակարգում ռիսկերը ոչ թե նվազել են, այլ ավելացել։

Այսօր գնալով ավելի հաճախ է կարծիք հնչում, որ այս իշխանությունը նախորդից ոչ մի բանով լավը չէ, որ երկրում ոչինչ չի փոխվել։ Ամենևի՛ն, այն էլ ինչպե՜ս է փոխվել։ Սակայն, ինչպես ցույց են տալիս փաստերը, փոխվել է դեպի վատը։ Նույնիսկ այն ոլորտներում, որոնք ընկած էին թավշե օրակարգի և հեղափոխական կարգախոսների հիմքում։

Основная тема:
Теги:

    ПОСЛЕДНИЕ ОТ АВТОРА

    • ЗАЧЕМ ЕХАТЬ В МОСКВУ?
      2021-01-26 16:16
      972

      Посольство Армении во Франции выразило обеспокоенность в связи с нападением на церковь в Марселе, передает Sputnik Армения. Ранее сообщалось, что вечером 24 января примерно в 18:40 по местному времени неизвестные открыли стрельбу по центру культуры "Святой Саак и Святой Месроп" в Марселе. К счастью, жертв и пострадавших нет. "Нападение на армянскую церковь в Марселе вызывает крайнее беспокойство. Необходимо исключить любой акт, совершаемый на почве национальной ненависти, каковыми стали недавние турецко-азербайджанские посягательства на армян и армянское культурное наследие во Франции", - говорится в сообщении диппредставительства, опубликованном в Facebook.

    • ЛУЧШЕ ЛИ ВОЙНЫ ТАКОЙ МИР?
      2021-01-26 10:57
      961

      Неизвестные лица забросали камнями армянские фуры в Грузии в районе Квемо Поничала. Как сообщает пресс-служба посольства Армении в Грузии, инцидент произошел после полуночи. В результате были разбиты лобовые и боковые стекла некоторых грузовиков, неизвестные скрылись с места происшествия, передает Sputnik Армения. Ранее в телеграм-каналах появилась информация, что в ночь на 25 января в Марнеули группа лиц азербайджанской национальности напала на колонну армянских грузовых машин, разгромив более 30-ти из них. По имеющимся данным, это не первый случай нападения на армянские фуры после окончания войны в Карабахе.

    • ПОДЫГРЫВАЯ ВРАГУ
      2021-01-25 10:49
      1220

      В Азербайджане возбуждено уголовное дело против двух ливанских армян, попавших в плен в Арцахе. Как сообщили источники Trend в правоохранительных органах, Акоп Абраамович Терзиян и Акоп Хаджирян обвиняются по  статьям 228.3 (незаконное ношение огнестрельного оружия и взрывных устройств  группой лиц по предварительному сговору),  214.2.1. и 214.2.3 (терроризм, совершенный группой лиц по предварительному сговору, организованной группой ), 279.2 (создание на почве религиозной вражды  вооруженных формирований), 318.2 (незаконное пересечение госграницы Азербайджана организованной группой) УК Азербайджана.

    • ТЫ КУДА ИДЕШЬ, СТРАНА?
      2021-01-23 10:01
      1334

      Министерство экономики Армении внесло на единый портал для публикации проектов правовых актов (e-draft.am) законопроект "О внесении изменений в Закон Республики Армения "О праздниках и днях памяти Республики Армения". Законопроект предлагает объявить 31 декабря, 3, 4, 5 и 7 января рабочими днями в Армении, передает Sputnuk Армения. В проекте написано, что количество оплачиваемых нерабочих дней, предоставляемых гражданам Армении, превышает количество оплачиваемых нерабочих дней, предусмотренных в высокоразвитых странах. "Нерабочие дни оказывают влияние как на валовой внутренний продукт, так и на выпуск продукции основных секторов экономики, осуществление экономической деятельности и реализацию договорных отношений с зарубежными партнерскими организациями", - написано в описании проекта. Таким образом, предлагается нерабочими днями оставить всего лишь 1, 2 и 6 января.






    ПОСЛЕДНЕЕ ПО ТЕМЕ