Последние новости

ՉԵՆՔ ՎԵՐՑՆՈՒՄ, ԹԵ՞ ՉԵՆ ՏԱԼԻՍ

Օրերս ՀՀ կառավարությունը հաղորդեց այն մասին, որ 2015 թվականից ի վեր առաջին անգամ արձանագրվել է Հայաստանի արտաքին պետպարտքի նվազման միտում։ Նշվեց նույնիսկ թիվը. հունիսի դրությամբ արտաքին պետպարտքը կրճատվել է 120 միլիոն դոլարով։

Իհարկե, նրանց համար, ովքեր էքստազի մեջ են ընկնում իշխանության ցանկացած հրճվալից հայտարարությունից, սա ոգևորության առիթ է։ Աշուշտ, երկրի հարկային բեռի կրճատումը, առավելևս այդ կրճատման միտումներն առհասարակ կարելի է դրական համարել։ Բայց լիարժեք երջանկություն ապրել այդ փաստից, ավա՜ղ, խանգարում են որոշ նրբերանգներ։ Նախևառաջ կարևոր է հաշվի առնել, որ արտաքին պետպարտքն աճում է երկրի վարկային նոր պարտավորությունների, նոր պարտքերի պատճառով։ Ահա ուրեմն, այնքան էլ հասկանալի չէ. նոր պարտքեր մեզ չեն տալիս, թե՞ մենք չենք վերցնում։ Սա, ասենք անկեղծ, կարևորագույն հարց է։ Քանի որ եթե մենք զերծ ենք մնում նոր վարկեր վերցնելուց, ապա դա կարելի է համարել դրական միտում, իսկ եթե մեզ մերժում են փոխառություններ տրամադրելու հարցում, նշանակում է՝ չեն վստահում։ Իսկ դա, համաձայնեք, ավելի շուտ մինուս է, քան պլյուս։

Թեպետ, փորձենք կանգ առնել լավատեսական տարբերակի վրա և հնարավոր համարել, թե այդ մենք ենք ձեռնպահ մնում վարկային նոր պարտավորություններ ստանձնելուց։ Բայց այդ դեպքում նույնպես կասկածներ են առաջանում դրականի առումով։ Եվ այստեղ արժե ուշադրություն դարձնել երկրի իշխանության ներկայացուցիչների ավելի վաղ հնչեցրած որոշ հայտարարություններին։

Այս տարվա մայիսին վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանը մամլո ասուլիսում հայտարարեց, թե Հայաստանը պատրաստ է լրջորեն քննարկել իր ֆինանսական մասնակցությունը Եվրամիությանը ներկայացված 13 ծրագրերի իրականացմանը։ Նա նշեց, որ այդ նախագծերը վերաբերում են ենթակառուցվածքների զարգացմանը, մասնավորապես՝ ճանապարհային շինարարությանը, էներգետիկ ոլորտին, մոտ 20 նոր ջրամբարների շինարարության ծրագրի իրագործմանը, կրթական և իրավապահ ոլորտի, ինչպես նաև դատաիրավական և հարկային համակարգերի բարեփոխումներին։

Փաշինյանն ընդգծեց, որ ԵՄ ղեկավարությունը պատրաստակամություն է հնչեցրել օժանդակելու տվյալ ծրագրերի իրականացմանը։ «Մենք հասկանում ենք, որ ԵՄ-ն իր վրա չի վերցնի այս ծրագրերի ֆինանսավորման բոլոր պարտավորությունները։ Այսպիսով, Հայաստանը նույնպես պետք է իր ավանդը ներդնի։ Բայց այստեղ խոչընդոտ կա. «Պետական պարտքի մասին» օրենքում կան որոշ սահմանափակումներ, որոնց համաձայն՝ պետպարտքը չի կարող գերազանցել ՀՆԱ որոշակի տոկոսը։ Տեսանելի հեռանկարում Հայաստանը, այն բանի համար, որպեսզի իր ավանդը ներդնի ծրագրերի իրականացման մեջ, պետք է դիմի արտաքին աղբյուրներին, ինչը կարող է ենթադրել պետպարտքի ավելացում։ Մենք պետք է լրջորեն քննարկենք՝ պատրաստ ենք արդյոք գնալ այս ճանապարհով, թե՞ ոչ»,- նշեց Փաշինյանը։

Ըստ էության, եթե Հայաստանի պարտքը կրճատվել է, առավելևս եթե դա միտում է, ապա նշյալ ծրագրերը (որոնց իրականացմանը ԵՄ-ն պատրաստ էր օգնել ֆինանսներով, իսկ հայկական կողմը մտադիր էր համաֆինանսավորել նախագծերը վարկային այլ միջոցներով) անորոշ ժամանակով հետաձգվել են։ Իսկ դա ամենևին լավ չէ, քանի որ խոսքն ախր բարեփոխումների մասին է։

Իսկ այ, Հայաստանի ֆինանսների նախարարը բազմիցս հայտարարել է, որ նոր վարկերը երկրին անհրաժեշտ են բյուջեի դեֆիցիտը ծածկելու համար։ Դեռևս անցած տարվա հոկտեմբերին Ատոմ Ջանջուղազյանը հայտարարեց. «Եթե մենք ունենք պետական բյուջե, որն ունի պակասուրդ, այդ պակասուրդի ֆինանսական աղբյուրը ո՞րն ենք պատկերացնում։ Փոխառու միջոցները»։ Հենց այդ ժամանակ էլ՝ անցած տարեվերջին Հայաստանի ֆինանսների նախարարության պետպարտքի կառավարման վարչության ներկայացուցիչ Արթուր Համբարձումյանը հաղորդեց, որ 343 միլիոն դոլարի չափով խոշորագույն վարկ է ծրագրվում ստանալ Ռուսաստանից։ Իսկ բացի այդ, Ասիական զարգացման բանկից՝ 53,1 միլիոն դոլար, Վերակառուցման և զարգացման միջազգային բանկից՝ 50,4 միլիոն դոլար, Զարգացման միջազգային ընկերակցությունից՝ 9,7 միլիոն դոլար, Եվրոպական ներդրումային բանկից՝ 9,4 միլիոն դոլար, Գերմանական բանկից՝ 7,5միլիոն դոլար, Վերակառուցման և զարգացման եվրոպական բանկից՝ 7.3 միլիոն դոլար։

Եվ ահա այսօր կառավարությունը զեկուցում է այն մասին, թե պետպարտքը նվազել է 120 միլիոն դոլարով։ Իսկ դա նշանակում է, որ երկրի վարկային պարտավորությունները, որոնք այս տարի ծրագրվում էր ավելացնել գրեթե կես միլիարդով, կարծես թե չեն աճում։ Հետևաբար, հարցականի տակ է բյուջեի դեֆիցիտի ֆինանսավորումը, կապիտալ ծախսերի և բարեփոխումների ծրագրերի իրականացումը։ Կրկնեմ, մանավանդ եթե խոսքը արտաքին պետպարտքի կրճատման միտումների մասին է, ինչը ենթադրում է նվազման գործընթաց նաև ապագայում։

Իհարկե, երկրի վարկային բեռի կրճատումն ընդհանուր առմամբ կարևորագույն խնդիր է։ Սակայն մեր դեպքում դրա մեջ կան նաև լուրջ վտանգներ։ Այնպես որ էքստազի մեջ ընկնել ու ոգևորվել այս հարցում պետք է բավական զգուշորեն։

Основная тема:
Теги:

    ПОСЛЕДНИЕ ОТ АВТОРА

    • ИЛЛЮЗИЯ ЭКОНОМИКИ
      2024-11-22 18:22

      Депутат от фракции "Гражданский договор", зампред комиссии по экономическим вопросам НС Бабкен Тунян призвал не верить показателям Национального статистического комитета Армении по сельскому хозяйству, передает АРКА. "Я не считаю себя экспертом в сфере сельского хозяйства, но насколько смог ознакомиться с темой, мы должны очень осторожно говорить о сельскохозяйственных показателях. Те показатели, которые сейчас публикует Статистический комитет, принимать за "чистую монету" не стоит. Мы не знаем в действительности, что является нашим сельским хозяйством. У человека во дворе могут быть несколько деревьев и пара коров, и мы это включим в сельское хозяйство", - сказал депутат, комментируя в интервью ОТА вопрос о том, что в последние годы сфера сельского хозяйства в Армении не росла.

    • ЛОКОМОТИВ МОЖЕТ НЕ ВЫДЕРЖАТЬ ИСПЫТАНИЙ
      2024-11-22 09:35

      Согласно данным статистического комитета РА, в третьем квартале текущего года ВВП Армении вырос на 17% по сравнению с тем же периодом прошлого года. Цифра, в принципе, выглядит вполне себе приличной. Но здесь есть небольшой нюанс.

    • «ПРИНЦИПИАЛЬНАЯ» ПОЗИЦИЯ
      2024-11-21 09:47

      18 ноября с.г. в ходе 79-й сессии Генеральная Ассамблея ООН приняла резолюцию о сотрудничестве между Организацией Объединенных Наций и Организацией Договора о коллективной безопасности. В документе подчеркивается, что ОДКБ вносит значительный практический вклад в укрепление своего миротворческого потенциала и системы региональной безопасности и стабильности, противодействия терроризму и организованной транснациональной преступности, борьбе с незаконным оборотом наркотиков и оружия, неупорядоченной миграцией и торговлей людьми и ликвидации последствий природных и техногенных катастроф, что содействует реализации целей и принципов Организации Объединенных Наций. Генеральная Ассамблея предложила Генеральному секретарю ООН и впредь проводить регулярные консультации с Генеральным секретарем ОДКБ в рамках двусторонних контактов и форумов различных форматов. ООН и ОДКБ продолжат взаимодействие в интересах последовательной и всеобъемлющей реализации Глобальной контртеррористической стратегии ООН.

    • МОНЕТИЗАЦИЯ ГОСИНТЕРЕСА
      2024-11-20 10:01

      Правительство Армении разрабатывает новое налоговое законодательство. Об этом на заседании Национального Собрания Армении во время обсуждения проекта госбюджета на 2025 год заявил 14 ноября премьер-министр республики Никол Пашинян, передает News.am. По мнению премьера, нынешнее законодательство не учитывает интересы страны и даже имеет антигосударственную направленность. Оно, как считает Пашинян, не позволяет собрать необходимый объем налогов. «В действующем Налоговом кодексе Армении действуют льготные налоговые режимы, которые никак не стимулируют у бизнеса желание зарабатывать больше. И как бы неприятно это ни звучало, но только таким словом можно назвать льготный налог с оборота», – сказал глава правительства. Льготы, по его мнению, носят массовый и нецелевой характер.

    ПОСЛЕДНЕЕ ПО ТЕМЕ

    • ՀՈԳԵՎԱՐՔ, ԼՅՈՒՍՏՐԱՑԻԱ, ԴԱՏԱՎՃԻՌ
      2021-02-23 21:50

      Ըստ վիճակագրության տվյալների՝ 2018-ի գարնան իշխանափոխությունից հետո պետպարտքն աճել է 2,3 մլրդ դոլարով։ Պետական պարտքի թույլատրելի սահմանը, աշխարհի տնտեսագետների կարծիքով, կազմում է ՀՆԱ-ի 60%-ը, սակայն այսօր այն արդեն կազմում է 65-66%: Հայաստանին դեֆոլտ է սպառնում։ Ինչպես նշում է Միքայել Մինասյանը, այս պահին ՀՀ յուրաքանչյուր քաղաքացու վրա արդեն 2960 դոլարի իրական պարտք կա, նոր իշխանությունը հաջորդ սերունդներին թողնում է ահռելի պարտքեր և անմրցունակ տնտեսության դատապարտված երկիր:

    • ՖՈՐՍ-ՄԱԺՈՐԸ ԻՇԽԱՆԱՎՈՐ «ՄԱԺՈՐՆԵՐԻ» ՀԱՄԱՐ ՀԻՄՔ ՉԷ
      2020-11-03 08:40

      Բյուջետային համակարգի «ոսկե կանոնները» չեղարկվում են Ս.թ. նոյեմբերի 2-ին խորհրդարանի մշտական հանձնաժողովներում մեկնարկեցին 2021 թվականի գլխավոր ֆինանսական փաստաթղթի քննարկումները: «Չենք կարող ասել, որ ռազմական դրությունը որևէ ազդեցություն չունեցավ տնտեսության կամ բյուջեի վրա: Իհարկե, բյուջետային մուտքերի վրա ազդեցություն ունեցավ ու կունենա: Այսպիսով, պետք է մտածենք պարտքի շեմի մասին: Կարծում եմ, որ կգտնենք այն հաշվեկշիռը, որը հնարավորություն կտա այս իրավիճակից դուրս գալ, ինչպես նաև մարտահրավերից բխող ռիսկերը չեզոքացնել, կառավարել և ունենալ կայուն սոցիալ-տնտեսական իրավիճակ», - ընդգծեց փոխվարչապետ Մհեր Գրիգորյանը:

    • ԱՌՈՒՅԳ ՔԱՅԼՔՈՎ՝ ԴԵՊԻ ԲՅՈՒՋԵԻ ՃԳՆԱԺԱՄ
      2020-09-23 21:30

      Դեռ անցած տարի, երբ քննարկվում էր ընթացիկ տարվա բյուջեն, երբ չկար ո՛չ համավարակը, ո՛չ դրա բացասական ազդեցությունը համաշխարհային տնտեսության վրա, Հայաստանի կառավարությունը լուրջ փորձություններ էր ծրագրում 2020 թվականին հայոց գանձարանի համար:

    • ՃԳՆԱԺԱՄԱՅԻՆ ՇՐՋԱՆԻ ԹԱՎՇԵ ԳԵՐԱԿԱՅՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ
      2020-09-11 08:47

      Հայաստանում հայտարարվել է նախագծման մրցույթ՝ հանրապետության Ազգային ժողովի նոր մասնաշենքի կառուցման համար: Այս մասին իր ֆեյսբուքյան էջում հայտնել է ԱԺ աշխատակազմի ղեկավար Տիգրան Գալստյանը, հաղորդում է «Նովոստի-Արմենիա»-ն։ Նա պարզաբանել է, որ մասնագիտական հանձնաժողովը բաղկացած է 10 հոգուց, որոնք ներկայացնում են Հայաստանի քաղաքաշինության կոմիտեն, Ազգային ժողովը, Երևանի քաղաքապետարանը և Ճարտարապետների պալատը: «Գնահատման հիմնական չափանիշը ոչ թե գնային առաջարկն է, այլ մասնագիտական անձնակազմը և մրցույթի հայտով ներկայացվող էսքիզ նախագիծը»,- պարզաբանել է նա: